fbpx

Dlaczego hiszpańska żywność? Bo liczy się jakość

Dlaczego hiszpańska żywność? Bo liczy się jakość

Najlepsza dieta? liczy się jakość, a to zapewni hiszpańska żywność

  • Hiszpańska żywność wytyczne żywieniowe, które zmieniły się na przestrzeni lat, ponieważ badania stały się dokładniejsze w określaniu, co powinniśmy jeść, aby osiągnąć optymalny stan zdrowia i wagę. Jak dotąd najsilniejsze dowody wskazują, że kalorie mają znaczenie, ale skupienie się na jakości żywności jest równie ważną częścią zapobiegania przybieraniu na wadze.
  • Skoncentruj się na jedzeniu wysokiej jakości żywności w odpowiednich porcjach.

Weź pod uwagę jakość, a nie tylko kalorie

„Kaloria to kaloria” to często powtarzany slogan dietetyczny. Jednak zamiast skupiać się tylko na kaloriach, badania pokazują, że jakość jest również kluczem do określenia, co powinniśmy jeść, a czego unikać, aby osiągnąć i utrzymać zdrową wagę. Zamiast wybierać żywność opartą wyłącznie na wartości kalorycznej, zastanów się nad wyborem wysokiej jakości, zdrowej hiszpańskiej żywności i ograniczania do minimum żywności niskiej jakości.

Wysokiej jakości hiszpańska żywność to nierafinowana, minimalnie przetworzona żywność, taka jak warzywa i owoce, produkty pełnoziarniste, zdrowe tłuszcze i zdrowe źródła białka – pokarmy zalecane w liczne środowiska naukowe.

Żywność o niższej jakości obejmuje wysoko przetworzone przekąski, napoje słodzone cukrem, rafinowane (białe) zboża, rafinowany cukier, smażone potrawy, żywność bogata w tłuszcze nasycone i trans oraz żywność o wysokiej glikemii, np. Ziemniaki.

Nie ma jednej „idealnej” diety dla każdego z nas ze względu na indywidualne różnice w genach i stylu życia.



Liczy się jakość

W jednym badaniu przeanalizowano, czy niektóre pokarmy w mniejszym lub większym stopniu sprzyjają przybieraniu na wadze. Ten rodzaj badań, analizujący określone potrawy i napoje, pozwala nam zrozumieć, czy „kaloria to kaloria”, czy też spożywanie większej ilości żywności wyższej jakości i mniejszej liczby produktów o niższej jakości może prowadzić do utraty wagi i utrzymania jej.

Naukowcy z Departamentu Żywienia w Hiszpanii pokazują nam, że jakość jest w rzeczywistości bardzo ważna przy określaniu, co powinniśmy jeść, aby osiągnąć i utrzymać zdrową wagę, a pojęcie „kaloria to kaloria” nie mówi wszystkiego.

W badaniu ponad 120 000 zdrowych kobiet i mężczyzn trwających od 20 lat naukowcy ustalili, że zmiana masy ciała była najsilniej związana ze spożyciem chipsów ziemniaczanych, ziemniaków, napojów słodzonych cukrem oraz przetworzonego i nieprzetworzonego czerwonego mięsa. Naukowcy doszli do wniosku, że spożywanie przetworzonej żywności bogatej w skrobię, rafinowane zboża, tłuszcze i cukry może zwiększyć przyrost masy ciała.

Pokarmami, które wiązały się z utratą wagi, były warzywa, produkty pełnoziarniste, owoce, orzechy i jogurt.

Naukowcy nie lekceważą znaczenia kalorii, zamiast tego sugerują, że wybór hiszpańskiej żywności wysokiej jakości (i zmniejszenie spożycia produktów o niższej jakości) jest ważnym czynnikiem pomagającym osobom spożywać mniej kalorii. ( 23 )

Zmiany w określonych czynnikach dietetycznych mogą mieć duży wpływ na długoterminowy przyrost masy ciała: strategia odchudzania polegająca na tym, aby„ jeść mniej, więcej ćwiczyć ”, może być zbyt uproszczona”.

hiszpańska żywność
Hiszpańska żywność – zdrowie w pełnym tego słowa znaczeniu.

Zarządzanie makroskładnikami: czy to ma znaczenie?

Wraz z rozprzestrzenianiem się diet opartych na makroskładnikach odżywczych w ciągu ostatnich kilku dziesięcioleci, od niskotłuszczowych do diet niskowęglowodanowych, a także dyskusja na temat trzech głównych makroskładników – węglowodanów, białek i tłuszczów – stała się standardem, gdy mówimy o dietach optymalnych. Naukowcy zaczęli porównywać ze sobą diety oparte na zarządzaniu makroskładnikami odżywczymi, aby określić, która z nich jest najskuteczniejsza, ale jak dotąd dowody są w dużej mierze niejednoznaczne.

W jednym badaniu, opublikowanym w JAMA w 2007 roku, porównano cztery diety odchudzające, od niskiego do wysokiego spożycia węglowodanów. To 12-miesięczne badanie objęło ponad 300 kobiet z nadwagą i otyłością przed menopauzą, losowo przypisując je do diety Atkinsa (bardzo niska zawartość węglowodanów), Zone (niska zawartość węglowodanów), LEARN (wysoka zawartość węglowodanów) lub Ornish (bardzo wysoka zawartość węglowodanów).

  • Po roku utrata masy ciała była większa u kobiet z grupy diety Atkinsa w porównaniu z innymi grupami diety.
  • W tym badaniu przeanalizowano również drugorzędne wyniki skupione na skutkach metabolicznych (takich jak cholesterol, procent tkanki tłuszczowej, poziom glukozy i ciśnienie krwi) i stwierdzono, że wyniki dla grupy Atkins były porównywalne lub korzystniejsze niż inne grupy dietetyczne.
  • Nie było znaczącej różnicy w utracie wagi między pozostałymi trzema dietami (Zone, LEARN i Ornish).
  • Badanie to rodzi pytania dotyczące długoterminowych skutków i mechanizmów, ale naukowcy doszli do wniosku, że dieta niskowęglowodanowa, wysokobiałkowa i wysokotłuszczowa może być uznana za wykonalną rekomendację do utraty wagi. ( 24 )

Inne badanie, opublikowane w The New England Journal of Medicine w 2009 roku, podważyło wyniki powyższego badania, testując cztery różne rodzaje diet i uzyskując wyniki, które wykazały porównywalny średni spadek masy ciała w różnych dietach.

  • W badaniu obserwowano 800 osób przez 2 lata, przypisując badanym jedną z czterech diet: niskotłuszczową i średnio białkową, niskotłuszczową i wysokobiałkową, wysokotłuszczową i średnio białkową oraz wysokotłuszczową i wysokobiałkową.
  • Badacze doszli do wniosku, że wszystkie diety skutkowały znaczną utratą masy ciała, pomimo różnic w składzie makroskładników odżywczych.
  • Badanie wykazało również, że im więcej osób uczestniczyło w sesjach poradnictwa grupowego, tym więcej schudli i tym mniej ważyli. Potwierdza to pogląd, że nie tylko to, co jesz, jest ważne, ale także czynniki behawioralne, psychologiczne i społeczne są ważne dla utraty wagi. ( 25 )

Dodatkowe badanie, opublikowane w The New England Journal of Medicine w 2010 roku, dotyczyło roli białka i indeksu glikemicznego w utrzymaniu utraty wagi. Naukowcy najpierw wdrożyli dietę niskokaloryczną, aby spowodować utratę wagi, a następnie zbadali, czy białko i indeks glikemiczny mają wpływ na utrzymanie utraty wagi. Dlatego hiszpańska żywność jest ceniona na całym świecie.

  • Badana populacja składała się z prawie 800 osób dorosłych z nadwagą z krajów europejskich, którzy stracili co najmniej 8% swojej początkowej masy ciała na diecie niskokalorycznej. Następnie uczestnikom przydzielono jedną z pięciu diet, aby zapobiec przybieraniu na wadze w okresie 26 tygodni: dietę o niskiej zawartości białka i niskim indeksie glikemicznym, dietę niskobiałkową i o wysokim indeksie glikemicznym, dietę wysokobiałkową i dieta o indeksie glikemicznym, dieta wysokobiałkowa io wysokim indeksie glikemicznym lub dieta kontrolna.
  • Dieta niskobiałkowa o wysokim indeksie glikemicznym wiązała się z późniejszym znaczącym przyrostem masy ciała, a powrót do masy ciała był mniejszy w grupach przypisanych do diety wysokobiałkowej niż w grupach przypisanych do diety niskobiałkowej, a także grupy przypisane do diety o niskim indeksie glikemicznym niż grupy przypisane do diety o wysokim indeksie glikemicznym.
  • Wyniki te pokazują, że niewielki wzrost zawartości białka i niewielkie obniżenie indeksu glikemicznego doprowadziło do poprawy utrzymania utraty wagi. ( 26 )

Wyniki tych trzech badań sugerują, że podejście dietetyczne oparte na makroskładnikach odżywczych może przynieść pewne korzyści, ale badania pokazują również, że chociaż dana dieta może powodować utratę wagi u jednej osoby, może nie być skuteczna dla innej osoby ze względu na różnice w genach i stylu życia. Dla tych, którzy szukają „idealnej”, uniwersalnej diety dla wszystkich, nie ma takiej! Wspaniałą wiadomością jest to, że każdy może postępować zgodnie z wytycznymi Departamentu zdrowia i wybierać zdrowe, aromatyczne potrawy kuchni hiszpańskiej, aby stworzyć dietę, która najbardziej Ci odpowiada.



Hiszpania stosuje jeden z najbardziej rygorystycznych systemów kontroli, za pomocą którego można prześledzić pochodzenie składników każdego przetworzonego produktu, aby zapewnić, że wyprodukowana żywność spełnia wszystkie gwarancje bezpieczeństwa.

Hiszpański sektor żywności starannie dobiera produkty. Ponadto stały się niezbędnym składnikiem kuchni śródziemnomorskiej, zarówno w nowoczesnych, jak i tradycyjnych przepisach.

Krótko mówiąc, hiszpańska żywność i spożywane jej zgodnie z zaleceniami są częścią zdrowej, zbilansowanej diety.

Bibliografia

23. Mozaffarian, D., et al., Changes in diet and lifestyle and long-term weight gain in women and men. N Engl J Med, 2011. 364(25): p. 2392-404.
24. Gardner, C.D., et al., Comparison of the Atkins, Zone, Ornish, and LEARN diets for change in weight and related risk factors among overweight premenopausal women: the A TO Z Weight Loss Study: a randomized trial. JAMA, 2007. 297(9): p. 969-77.
25. Sacks, F.M., et al., Comparison of weight-loss diets with different compositions of fat, protein, and carbohydrates. N Engl J Med, 2009. 360(9): p. 859-73.
26. Larsen, T.M., et al., Diets with high or low protein content and glycemic index for weight-loss maintenance. N Engl J Med, 2010. 363(22): p. 2102-13.

Komentuj, lajkuj, udostępniaj 🙂

Byłoby nam bardzo miło gdybyś zostawił jakiś znak po sobie 🙂 Lubimy jak komentujecie i udostępniacie nasze artykuły, a przynajmniej zostawiacie lajka:)

Odwiedzajcie nas na:

  1. INSTAGRAM
  2. FACEBOOK FANPAGE
  3. FACEBOOK GRUPA
  4. LINKEDIN
  5. YOUTUBE

Zapraszamy was również do naszego sklepu, gdzie znajdziecie wyselekcjonowane i zdrowe ekologiczne produkty z hiszpańskiej kuchni.

Dziękujemy, że jesteś z nami !!!

<hr />

<hr />

Dodaj komentarz


Właśnie dodałeś ten produkt do koszyka: